Sunday, April 12, 2009

AVERAGE SPEED 21.1 km/h saja...


Betong Ezi Ride
~ Speed Guidelines (Average Speed):

~ Slow

: 20 - 22 km/hr

~ Medium

: 23 - 27 km/hr

~ Fast

: 30+ km/hr


Statement di atas aku ambik dr blog Abg Ramly SP sebagai guidelines untuk kayuhan ke Betong, Thailand tempoh hari. Abang Ramly dan member dari TRM ada ajak aku join... " Kajai> Pai Betong ". Aku terpaksa menolak kerana ada program di sekolah.

Jadi pagi Ahad 5 hb April lepas, aku bersama Abg Khairi dan Dr Rizuan membuat kayuhan biasa hujung minggu. Jarak kayuhan hanya lebih kurang 40 km sahaja dengan laluan tarmac 100%. Kelajuan antara 25 ~ 27 km/h.. tetapi di laluan mini tar di kawasan kampung kelajuan di kurangkan. Bila tengok average speed kami pagi tu... HANYA 21.1 km/h SAHAJA.

Kalau aku ikut rombongan Abg Ramly hari tu, aku ingat kena buat group ke-4 la kot di belakang yang average speed bawah 22 km/j.

Average speed hanya 21.1 km/j sahaja


Jambatan Merdeka ke 2 ... Sempadan P Pinang - Kedah akan di buka tak lama lagi

Dr Rizuan dan Abg Khairi




TARIKH : 12 APRIL 2009 ( AHAD )

KAYUHAN KE PANTAI MERDEKA

JARAK : 55 KM



Pada pagi ni, seramai 9 orang dari Team Seri Serdang membuat kayuhan setelah ramai yang cuti kayuh dah seminggu lebih. Pagi ni ada member yang kuat seperti Wan dan Pak Long jadi boleh la tarik laju sikit. Jadi aku nak tengok apa akan jadi pada average speed pagi ni...

7.30 pagi sedang membuat persiapan apa yang patut. Bertolak dari Taman Seri Serdang jam 7.50 pagi


Sampai di Pantai Merdeka jam 8.50 pagi


Bergambar dulu sebelum bertolak balik

Bertemu dengan gang roodie seramai 50 orang lebih di Kota Kuala Muda... Munir, Shukri, Azam ( KBCC ) , MKH, KOTART dan banyak group lagi

Sembang sat... Depa baru nak pi Pantai Merdeka... Ajak kami pi sekali lagi... Mampuih nak ikut depa..

Ada Pinerello, Colnago, Look, BMC, Bianchi dan macam-macam lagi

Kelajuan kayuhan pagi ni antara 27 ~ 30 km /h . Average speed meningkat sikit... 23.5 km/h... Boleh la dok group ke 3... Yang average speed +30km/h seperti geng penyamun TRM, berapa laju depa kayuh dari SP ke Betong... Lu pikir la sendiri...


Jarak kayuhan 55.08 km

Ditaja oleh Manitou Elite Super R7

Sampai di TSS... Lepak di port dulu...


No comments: